structurele budgetten | niet structurele budgetten | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
x € 1.000 | Begroting 2024 na wijziging | Rekening 2024 | Afwijking begroting rekening | Begroting 2024 na wijziging | Rekening 2024 | Afwijking begroting rekening | ||||
Lasten | ||||||||||
1 | Bestuur | 13.225 | 12.516 | 709 | 10.209 | 11.114 | -905 | |||
2 | Infrastructuur | 96.994 | 96.019 | 975 | 45.124 | 40.501 | 4.623 | |||
3 | Natuur en Landbouw | 70.381 | 71.762 | -1.382 | 38.823 | 37.752 | 1.071 | |||
4 | Ruimte en Klimaat | 11.939 | 11.189 | 750 | 39.546 | 30.321 | 9.224 | |||
5 | Economie en Mienskip | 38.164 | 37.398 | 766 | 52.286 | 43.244 | 9.042 | |||
6 | Bedrijfsvoering | 94.498 | 87.233 | 7.265 | 1.446 | 2.033 | -586 | |||
7 | Provinciefinanciën | 792 | 3.487 | -2.696 | 5.622 | 11.451 | -5.829 | |||
Begrotingssaldo | 58.446 | 0 | 58.446 | |||||||
Totaal lasten | 384.439 | 319.605 | 64.834 | 193.055 | 176.415 | 16.640 | ||||
Totaal structurele en niet structurele | 577.494 | 496.020 | 81.474 | |||||||
Baten | ||||||||||
1 | Bestuur | 1.651 | 1.779 | -128 | 0 | 0 | 0 | |||
2 | Infrastructuur | 4.867 | 6.528 | -1.661 | 19.996 | 18.850 | 1.147 | |||
3 | Natuur en Landbouw | 3.728 | 5.643 | -1.915 | 26.914 | 24.900 | 2.014 | |||
4 | Ruimte en Klimaat | 1.464 | 1.470 | -6 | 24.047 | 20.287 | 3.761 | |||
5 | Economie en Mienskip | 328 | 173 | 155 | 6.060 | 3.538 | 2.522 | |||
6 | Bedrijfsvoering | 1.924 | 2.306 | -382 | 0 | 0 | 0 | |||
7 | Provinciefinanciën | 392.537 | 395.563 | -3.026 | 44.756 | 44.832 | -76 | |||
Totaal baten | 406.498 | 413.460 | -6.962 | 121.774 | 112.406 | 9.368 | ||||
Totaal structurele en niet structurele | 528.272 | 525.867 | 2.406 | |||||||
Structurele budgetten zijn budgetten die voor jaarlijks terugkerende activiteiten en taken in de (meerjaren)begroting zijn opgenomen. | ||||||||||
Niet structurele budgetten zijn budgetten voor projecten die voor een bepaalde (eindige) periode in de begroting zijn opgenomen. Zowel de baten als de lasten die met deze projecten zijn gemoeid worden als tijdelijk aangemerkt. |
4. Bijlagen
4.2 Overzicht Gewaarborgde geldleningen
Terug naar navigatie - 4.2 Overzicht Gewaarborgde geldleningenNr. | Door wie de lening | Doel van de geldlening | Oorspronkelijk | Percentage | Datum en nummer | Goedkeurings- | Einddatum | Rente- | Restant- | Totaalbedrag v.d. | Restantbedrag |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
is aangegaan | bedrag | van de lening | besluit Provinciale | besluit | borgstelling | % | bedrag van | gewone en buiten- | gewaarborgd | ||
die door de | Staten c.q. CdK | de geldlening | gewone aflossing | door de provincie | |||||||
provincie wordt | per 1-1-2024 | in 2024 | per 31-12-2024 | ||||||||
gewaarborgd | |||||||||||
in € | in € | in € | in € | ||||||||
1 | Stichting Groenfonds | Voorfinanciering subsidie particulier natuurbeheer | 9.252.025 | 100% | 11-12-07, nr. n.b. | 11-12-07, nr. n.b. | 31-12-2043 | 8.638.700 | 314.989 | 8.323.711 | |
TOTAAL | 8.638.700 | 314.989 | 8.323.711 | ||||||||
4.3 Specifieke uitkeringen (Sisa-verantwoording)
Terug naar navigatie - 4.3 Specifieke uitkeringen (Sisa-verantwoording)Sinds 2006 is voor de verantwoording van de bestedingen van specifieke uitkeringen van het rijk aan provincies en gemeenten de zogenoemde SiSa-audit ingevoerd: Single Information, Single Audit. Deze werkwijze is in 2008 in de Financiële verhoudingswet verplicht gesteld. Dit heeft tot gevolg dat de verantwoording van de besteding van specifieke uitkeringen via de zogenoemde Sisa-bijlage bij de jaarrekening verloopt. Deze bijlage is opgesteld volgens een door het rijk voorgeschreven format. De controle van deze bijlage wordt meegenomen in de accountantscontrole van de jaarrekening. De accountant meldt vervolgens per specifieke uitkering zijn bevindingen in het accountantsverslag (rapport van bevindingen).
In de jaarrekening 2024 gaat het om 42 verschillende regelingen. Het aantal specifieke uitkeringen is de afgelopen jaren sterk toegenomen (42 regelingen in 2024 tegenover 3 regelingen in 2019). Deze toename is het gevolg van een opmerking van de Algemene Rekenkamer in het Verantwoordingsonderzoek 2018. De Algemene Rekenkamer heeft opgemerkt dat het Rijk in bepaalde gevallen bestuurlijke voorwaarden stelt bij de toekenning van een decentralisatie-uitkering, die de beleids- en bestedingsvrijheid van decentrale overheden beperken. Om die reden worden de uitkeringen nu getoetst om zo te beoordelen welke uitkeringsvorm passend is. In veel gevallen is nu gekozen voor een specifieke uitkering, waarbij de verantwoording via de SiSa-bijlage verloopt. In het hoofdlijnenakkoord heeft het Rijk opgenomen dat specifieke uitkeringen worden overgeheveld naar het Provinciefonds. Dit moet nog nader worden uitgewerkt en hier voeren we in IPO verband gesprekken over met het Rijk.
Het doel van SiSa was en is dat provincies (en ook gemeenten) minder vaak en maar op één moment verantwoordingsinformatie aan het Rijk hoeven te verstrekken over de besteding van specifieke uitkeringen. De controle op rechtmatigheid van de bestedingen geldt voor de specifieke uitkeringen waarover in het kader van Sisa verantwoording afgelegd moet worden. Daartoe is in de Sisa-bijlage een aparte kolom “aard controle “ opgenomen. In aanvulling op de in de Sisa-bijlage gevraagde informatie mogen de Ministeries nog (beperkt en zeker niet jaarlijks) enige beleidsinformatie vragen. Hiervoor is geen afzonderlijke accountantsverklaring meer nodig.
SiSa Medeoverheden
In juli 2008 is in een wijziging van de Financiële Verhoudingswet geregeld dat SiSa met ingang van de jaarstukken 2008 ook van toepassing is op door de provincies naar andere provincies, gemeenten, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen doorverdeelde rijksmiddelen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft de SiSa-bijlage daartoe uitgebreid met speciaal voor de relatie gemeente-provincie ontwikkelde formats.
Bij de provincie Fryslân is de zogenoemde SiSa-medeoverheden onder andere van toepassing op de bestedingen van de Regeling Specifieke uitkering Flexibele inzet woningbouw (J41), de Regionale Aanpak Laadinfrastructuur (E15) en de regeling tijdelijke impuls Klimaatadaptatie (E44).
Ook past de provincie voor een aantal eigen subsidiebeschikkingen SiSa-verantwoording toe, bijvoorbeeld de stimulering kleine maatschappelijke initiatieven Iepen Mienskipsfuns en het incidentele subsidieproject proeftuin Wetterskip Fryslân.
Daarnaast legt de provincie als medeoverheid via SiSa verantwoording af aan gemeente Waadhoeke (regiokassier) over de bestedingen voor de Regio deal Noardwest Fryslân (J96B), gemeente Opsterland (regiokassier) over de bestedingen voor de Regiodeal Zuidoost Friesland (J75B) en aan provincie Groningen over de Regiodeal Natuur Inclusieve Landbouw (GRO06C).
De Sisa-bijlage is te vinden bij de 'bijlagen', rechts bovenaan de pagina.
4.4 Gerealiseerde lasten en baten per taakveld
Terug naar navigatie - 4.4 Gerealiseerde lasten en baten per taakveldTaakveld | Lasten | Baten | |
---|---|---|---|
x € 1.000,- | |||
0.1 | Uitkering provinciefonds | 0 | 308.555 |
0.2 | Opbrengst provinciale belastingen | 0 | 78.502 |
0.3 | Geldleningen en uitzettingen | 9.630 | 23.312 |
0.4 | Deelnemingen | 66 | 24.004 |
0.5 | Algemene dekkingsmiddelen, overige baten en lasten | 1.322 | 2.285 |
0.6 | Overhead | 42.447 | 3.209 |
0.8 | Mutatie reserves | 81.862 | 127.846 |
0.9 | Resultaat | 75.831 | 0 |
1.1 | Provinciale staten | 4.613 | 245 |
1.2 | Gedeputeerde Staten | 3.297 | 7 |
1.3 | Kabinetszaken | 941 | 0 |
1.4 | Bestuurlijke organisatie | 1.332 | 0 |
1.5 | Interbestuurlijk toezicht op de regio | 514 | 0 |
1.6 | Openbare orde en veiligheid | 27 | 0 |
1.9 | Bestuur, overige baten en lasten | 7.882 | 2.418 |
2.1 | Landwegen | 38.475 | 9.533 |
2.2 | Waterwegen | 16.754 | 1.662 |
2.3 | Openbaar vervoer | 95.614 | 13.360 |
2.9 | Verkeer en vervoer, overige baten en lasten | 6.348 | 349 |
3.1 | Waterkeringen | 3.291 | 3.266 |
3.2 | Kwantiteit oppervlaktewater | 7.298 | 5.048 |
3.3 | Kwantiteit grondwater | 875 | 737 |
3.4 | Kwaliteit oppervlaktewater | 1.370 | 0 |
3.5 | Kwaliteit grondwater | 447 | 0 |
3.9 | Water, overige baten en lasten | 3.629 | 2.133 |
4.1 | Bodembescherming | 6.412 | 5.875 |
4.3 | Geluidhinder | 0 | 0 |
4.4 | Vergunningverlening en handhaving | 11.673 | 273 |
4.5 | Ontgronding | 0 | 75 |
4.6 | Duurzaamheid | 12.294 | 4.622 |
4.9 | Milieu, overige baten en lasten | 1.555 | 0 |
5.1 | Natuurontwikkeling | 15.666 | 4.481 |
5.2 | Beheer natuurgebieden | 60.160 | 22.775 |
5.3 | Beheer flora en fauna | 30.084 | 1.882 |
5.9 | Natuur, overige baten en lasten | 40 | 0 |
6.1 | Agrarische aangelegenheden | 8.509 | 1.182 |
6.3 | Kennis en innovatie | 9.660 | 779 |
6.4 | Recreatie en toerisme | 5.401 | 297 |
6.9 | Regionale economie, overige baten en lasten | 20.518 | 3.063 |
7.1 | Cultuur | 40.233 | 192 |
7.2 | Maatschappij | 12.340 | 0 |
8.1 | Ruimte en leefomgeving | 14.321 | 1.567 |
8.2 | Volkshuisvesting | 738 | 181 |
8.3 | Stedelijke vernieuwing | 246 | 0 |
653.713 | 653.713 | ||
0 |
4.5 Taakveld BBV verdeling per programma
Terug naar navigatie - 4.5 Taakveld BBV verdeling per programmax € 1.000,- | 2024 | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programma | Omschrijving taakveld | U Begroot | U Besteed | U Saldo | I Begroot | I Besteed | I Saldo | U-I Saldo | ||
0.8 | Mutatie reserves | 115 | 190 | -75 | 73 | 73 | 0 | -75 | ||
1.1 | Provinciale Staten | 4.882 | 4.583 | 299 | 17 | 214 | -197 | 496 | ||
1.2 | Gedeputeerde Staten | 2.364 | 3.297 | -933 | 5 | 7 | -2 | -931 | ||
1.4 | Bestuurlijke organisatie | 743 | 624 | 119 | 0 | 0 | 0 | 119 | ||
1.9 | Bestuur, overige baten en lasten | 5.820 | 5.501 | 319 | 1.629 | 1.558 | 70 | 249 | ||
6.9 | Regionale economie, overige baten en lasten | 9.626 | 9.626 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
P01 | Bestuur | 23.549 | 23.820 | -271 | 1.724 | 1.852 | -128 | -142 | ||
0.8 | Mutatie reserves | 21.819 | 24.541 | -2.723 | 22.871 | 21.281 | 1.590 | -4.312 | ||
1.9 | Bestuur, overige baten en lasten | 449 | 564 | -115 | 318 | 707 | -389 | 274 | ||
2.1 | Landwegen | 34.958 | 31.274 | 3.684 | 11.849 | 9.472 | 2.377 | 1.307 | ||
2.2 | Waterwegen | 7.090 | 5.163 | 1.927 | 912 | 1.489 | -578 | 2.505 | ||
2.3 | Openbaar vervoer | 93.672 | 93.758 | -86 | 11.607 | 13.360 | -1.753 | 1.667 | ||
2.9 | Verkeer en vervoer, overige baten en lasten | 5.946 | 5.760 | 186 | 178 | 349 | -171 | 357 | ||
3.1 | Waterkeringen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
6.3 | Kennis en innovatie | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | ||
7.2 | Maatschappij | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | ||
P02 | Infrastructuur | 163.937 | 161.061 | 2.876 | 47.734 | 46.659 | 1.076 | 1.800 | ||
0.3 | Geldleningen en uitzettingen | 10 | 9 | 1 | 12 | 11 | 1 | 0 | ||
0.8 | Mutatie reserves | 11.333 | 10.553 | 780 | 26.223 | 26.227 | -4 | 784 | ||
2.2 | Waterwegen | 3.065 | 2.610 | 455 | 43 | 0 | 43 | 412 | ||
3.4 | Kwaliteit oppervlaktewater | 707 | 479 | 228 | 0 | 0 | 0 | 228 | ||
4.6 | Duurzaamheid | 2.373 | 1.772 | 601 | 2.055 | 1.588 | 467 | 135 | ||
4.9 | Milieu, overige baten en lasten | 441 | 441 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
5.1 | Natuurontwikkeling | 12.361 | 11.826 | 535 | 3.250 | 4.481 | -1.231 | 1.766 | ||
5.2 | Beheer natuurgebieden | 59.674 | 57.177 | 2.497 | 23.114 | 22.508 | 606 | 1.891 | ||
5.3 | Beheer flora en fauna | 26.017 | 28.426 | -2.409 | 1.716 | 1.547 | 169 | -2.578 | ||
5.9 | Natuur, overige baten en lasten | 40 | 40 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
6.1 | Agrarische aangelegenheden | 4.516 | 6.735 | -2.219 | 452 | 408 | 44 | -2.263 | ||
P03 | Natuur en Landbouw | 120.536 | 120.067 | 469 | 56.865 | 56.770 | 95 | 375 | ||
0.8 | Mutatie reserves | 13.253 | 15.371 | -2.118 | 16.111 | 12.972 | 3.139 | -5.257 | ||
1.9 | Bestuur, overige baten en lasten | 153 | 153 | 0 | 116 | 115 | 2 | -1 | ||
3.1 | Waterkeringen | 3.702 | 3.291 | 411 | 3.639 | 3.266 | 373 | 37 | ||
3.2 | Kwantiteit oppervlaktewater | 12.169 | 7.298 | 4.871 | 7.082 | 5.048 | 2.034 | 2.837 | ||
3.3 | Kwantiteit grondwater | 878 | 875 | 3 | 726 | 737 | -11 | 14 | ||
3.4 | Kwaliteit oppervlaktewater | 180 | 218 | -38 | 0 | 0 | 0 | -38 | ||
3.5 | Kwaliteit grondwater | 2.700 | 0 | 2.700 | 2.700 | 0 | 2.700 | 0 | ||
3.9 | Water, overige baten en lasten | 2.396 | 2.286 | 110 | 1.884 | 2.133 | -248 | 358 | ||
4.1 | Bodembescherming | 6.334 | 5.883 | 451 | 5.864 | 5.850 | 14 | 437 | ||
4.4 | Vergunningverlening en handhaving | 8.779 | 8.258 | 521 | 355 | 273 | 82 | 439 | ||
4.5 | Ontgronding | 32 | 0 | 32 | 47 | 75 | -28 | 60 | ||
4.6 | Duurzaamheid | 10.709 | 10.146 | 563 | 2.622 | 2.983 | -361 | 923 | ||
4.9 | Milieu, overige baten en lasten | 690 | 567 | 123 | 0 | 0 | 0 | 123 | ||
5.2 | Beheer natuurgebieden | 596 | 643 | -47 | 220 | 267 | -47 | 0 | ||
5.3 | Beheer flora en fauna | 293 | 293 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
6.3 | Kennis en innovatie | 667 | 0 | 667 | 0 | 0 | 0 | 667 | ||
6.9 | Regionale economie, overige baten en lasten | 99 | 929 | -830 | 6 | 854 | -847 | 17 | ||
8.1 | Ruimte en leefomgeving | 433 | 158 | 276 | 250 | -24 | 274 | 2 | ||
8.2 | Volkshuisvesting | 155 | 305 | -151 | 0 | 181 | -181 | 30 | ||
8.3 | Stedelijke vernieuwing | 520 | 208 | 313 | 0 | 0 | 0 | 313 | ||
P04 | Ruimte en Klimaat | 64.737 | 56.881 | 7.857 | 41.623 | 34.728 | 6.895 | 962 | ||
0.8 | Mutatie reserves | 14.997 | 19.387 | -4.391 | 32.225 | 30.012 | 2.214 | -6.604 | ||
2.2 | Waterwegen | 1.754 | 2.270 | -515 | 0 | 0 | 0 | -515 | ||
4.6 | Duurzaamheid | -86 | -142 | 56 | 25 | 50 | -25 | 81 | ||
5.1 | Natuurontwikkeling | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
6.1 | Agrarische aangelegenheden | 1.047 | 961 | 86 | 381 | 381 | 0 | 86 | ||
6.3 | Kennis en innovatie | 10.423 | 8.728 | 1.695 | 2.585 | 779 | 1.806 | -111 | ||
6.4 | Recreatie en toerisme | 7.938 | 4.912 | 3.025 | 419 | 292 | 127 | 2.898 | ||
6.9 | Regionale economie, overige baten en lasten | 10.702 | 8.376 | 2.326 | 1.755 | 1.200 | 556 | 1.770 | ||
7.1 | Cultuur | 37.299 | 36.145 | 1.154 | 124 | 192 | -68 | 1.222 | ||
7.2 | Maatschappij | 9.082 | 11.000 | -1.918 | 0 | 0 | 0 | -1.918 | ||
8.1 | Ruimte en leefomgeving | 12.293 | 8.392 | 3.901 | 1.100 | 817 | 283 | 3.618 | ||
P05 | Economie en Mienskip | 105.447 | 100.029 | 5.418 | 38.614 | 33.722 | 4.891 | 526 | ||
0.6 | Overhead | 45.879 | 41.506 | 4.373 | 1.894 | 2.268 | -375 | 4.747 | ||
0.8 | Mutatie reserves | 9.865 | 2.977 | 6.888 | 3.144 | 2.732 | 412 | 6.475 | ||
1.2 | Gedeputeerde Staten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
1.3 | Kabinetszaken | 984 | 941 | 43 | 0 | 0 | 0 | 43 | ||
1.4 | Bestuurlijke organisatie | 678 | 707 | -29 | 0 | 0 | 0 | -29 | ||
1.5 | Interbestuurlijk toezicht op de regio | 537 | 514 | 23 | 0 | 0 | 0 | 23 | ||
1.6 | Openbare orde en veiligheid | 35 | 27 | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | ||
1.9 | Bestuur, overige baten en lasten | 1.945 | 1.664 | 280 | 30 | 37 | -7 | 288 | ||
2.1 | Landwegen | 7.461 | 7.139 | 323 | 0 | 0 | 0 | 323 | ||
2.2 | Waterwegen | 6.835 | 6.539 | 295 | 0 | 0 | 0 | 295 | ||
2.3 | Openbaar vervoer | 1.940 | 1.856 | 84 | 0 | 0 | 0 | 84 | ||
2.9 | Verkeer en vervoer, overige baten en lasten | 615 | 588 | 27 | 0 | 0 | 0 | 27 | ||
3.2 | Kwantiteit oppervlaktewater | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
3.4 | Kwaliteit oppervlaktewater | 703 | 673 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
3.5 | Kwaliteit grondwater | 467 | 447 | 20 | 0 | 0 | 0 | 20 | ||
3.9 | Water, overige baten en lasten | 1.404 | 1.343 | 61 | 0 | 0 | 0 | 61 | ||
4.1 | Bodembescherming | 527 | 504 | 23 | 0 | 0 | 0 | 23 | ||
4.3 | Geluidhinder | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
4.4 | Vergunningverlening en handhaving | 3.570 | 3.415 | 154 | 0 | 0 | 0 | 154 | ||
4.6 | Duurzaamheid | 542 | 518 | 23 | 0 | 0 | 0 | 23 | ||
4.9 | Milieu, overige baten en lasten | 572 | 548 | 25 | 0 | 0 | 0 | 25 | ||
5.1 | Natuurontwikkeling | 4.014 | 3.840 | 174 | 0 | 0 | 0 | 174 | ||
5.2 | Beheer natuurgebieden | 2.447 | 2.341 | 106 | 0 | 0 | 0 | 106 | ||
5.3 | Beheer flora en fauna | 1.076 | 1.029 | 47 | 0 | 0 | 0 | 47 | ||
6.1 | Agrarische aangelegenheden | 850 | 813 | 37 | 0 | 0 | 0 | 37 | ||
6.3 | Kennis en innovatie | 974 | 932 | 42 | 0 | 0 | 0 | 42 | ||
6.4 | Recreatie en toerisme | 505 | 484 | 22 | 0 | 0 | 0 | 22 | ||
6.9 | Regionale economie, overige baten en lasten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
7.1 | Cultuur | 4.272 | 4.088 | 185 | 0 | 0 | 0 | 185 | ||
7.2 | Maatschappij | 1.401 | 1.340 | 61 | 0 | 0 | 0 | 61 | ||
8.1 | Ruimte en leefomgeving | 5.221 | 4.998 | 223 | 0 | 0 | 0 | 223 | ||
8.2 | Volkshuisvesting | 452 | 432 | 20 | 0 | 0 | 0 | 20 | ||
8.3 | Stedelijke vernieuwing | 41 | 39 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | ||
P06 | Bedrijfsvoering | 105.809 | 92.243 | 13.566 | 5.068 | 5.037 | 31 | 13.536 | ||
0.1 | Uitkering provinciefonds | 0 | 0 | 0 | 308.555 | 308.555 | 0 | 0 | ||
0.2 | Opbrengst provinciale belastingen | 0 | 0 | 0 | 76.323 | 78.502 | -2.179 | 2.179 | ||
0.3 | Geldleningen en uitzettingen | 1.340 | 9.621 | -8.280 | 21.837 | 23.301 | -1.465 | -6.816 | ||
0.4 | Deelnemingen | 94 | 66 | 28 | 24.004 | 24.004 | 0 | 28 | ||
0.5 | Algemene dekkingsmiddelen, overige baten en lasten | -1.269 | 1.322 | -2.591 | 2.225 | 2.285 | -59 | -2.532 | ||
0.6 | Overhead | 952 | 941 | 11 | 952 | 941 | 11 | 0 | ||
0.8 | Mutatie reserves | 7.986 | 8.842 | -856 | 27.942 | 34.550 | -6.608 | 5.752 | ||
1.1 | Provinciale staten | 0 | 30 | -30 | 0 | 30 | -30 | 0 | ||
2.1 | Landwegen | 151 | 62 | 89 | 151 | 62 | 89 | 0 | ||
2.2 | Waterwegen | 227 | 172 | 54 | 227 | 172 | 54 | 0 | ||
3.9 | Water, overige baten en lasten | 162 | 0 | 162 | 162 | 0 | 162 | 0 | ||
4.1 | Bodembescherming | 20 | 25 | -5 | 20 | 25 | -5 | 0 | ||
4.6 | Duurzaamheid | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
5.3 | Beheer flora en fauna | 385 | 335 | 49 | 385 | 335 | 49 | 0 | ||
6.1 | Agrarische aangelegenheden | 0 | 0 | 0 | 393 | 393 | 0 | 0 | ||
6.3 | Kennis en innovatie | 1.510 | 0 | 1.510 | 0 | 0 | 0 | 1.510 | ||
6.4 | Recreatie en toerisme | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | ||
6.9 | Regionale economie, overige baten en lasten | 2.034 | 1.586 | 448 | 1.251 | 1.010 | 241 | 207 | ||
8.1 | Ruimte en leefomgeving | 804 | 773 | 31 | 804 | 773 | 31 | 0 | ||
P07 | Provinciefinancien | 14.400 | 23.781 | -9.381 | 465.235 | 474.944 | -9.709 | 328 | ||
0.9 | Resultaat | 58.446 | 75.831 | -17.385 | 0 | 0 | 0 | -17.385 | ||
P99 | Financieel kader | 58.446 | 75.831 | -17.385 | 0 | 0 | 0 | -17.385 | ||
Totaal | 656.862 | 653.713 | 3.149 | 656.862 | 653.713 | 3.149 | 0 |